Nemoci dásní

Zánět dásní – pozor už u malých dětí

Zánět dásní (gingivitis) patří mezi nejčastější onemocnění dutiny ústní. Může se vyskytnout už u dětí v předškolním věku. Příčinou je nejčastěji špatná nebo nedokonalá ústní hygiena. Pokud Vám dentální hygienistka čištění zubů odborně upraví a povlak pravidelně a správně odstraňujeme, dáseň se zhojí už během několika dní. V opačném případě povlak mineralizuje a vzniká zubní kámen, který nelze očistit běžnými prostředky, odborně ho odstraní jen Vaše dentální hygienistka nebo stomatolog.

Zánět dásní - příznaky

Máte zarudlé dásně? Krvácejí Vám dásně při čištění zubů nebo při kousnutí do jablka? Mohou to být projevy okrajového zánětu. Bohužel, většina pacientů se domnívá, že takto postižené místo je nutné čistit zubním kartáčkem opatrněji a podvědomně se mu začne vyhýbat. Povlak se tak vytváří dále a zánět dásní se zhoršuje. Dásně otékají, více krvací, jsou velmi často bolestivé a může se objevit zápach z úst.

Zánět dásní - léčba

Zánět dásně a povlak lze velmi snadno vyléčit nácvikem správné péče o dutinu ústní. Dentální hygienistka Vás zaškolí, jak správně pečovat o své zuby, jak dodržovat Desatero Alfadent pro zdravé zuby a jaké vhodné pomůcky k tomu používat. Každá tato instruktáž je jen pro Vás, podle Vašich potřeb a přání.