Zubní pasta

Zubní pasta a ústní voda jsou díky obsahu fluoridů pro čištění zubů vhodným doplňkem. Zubní pasta je pasta nebo gel, používaný pro zlepšení estetického vzhledu a zdraví zubů. Bývá používána k čištění zubů společně se zubním kartáčkem. Lidé si mylně myslí, že napomáhá hygieně ústní dutiny tím, že sama odstraňuje zubní plak, zubní kámen a kousky jídla ze zubů (a jazyka). Tuto funkci však plní - mechanicky - kartáček. Může také potlačit, omezit nebo zakrýt zápach z úst.

Zubní pasta by měla mít dva hlavní úkoly:

• kosmetický – leštění povrchu zubů, odstranění nežádoucího zbarvení zubů, osvěžení dechu
  • terapeutický – pomoci kartáčku v redukci zubního povlaku, aplikace léčebných látek

Zubní pasta – pro zánět dásní

Zubní pasta často obsahuje látky, které způsobí tzv. adstringentní účinek (stahovaní dásní), může obsahovat také přírodní extrakty (např. bylinek), Koenzym Q10 a vitamín E. Příčinu způsobující zánět dásní - bakteriální plak - však neodstraní. To musí učinit zubní kartáček.
Zánět dásní a krvácení zubů nepodceňujte – bývají prvním signálem onemocnění, na jehož konci je paradentóza. Naše dentální hygienistka Vám poradí, jak zánět dásní léčit.

Zubní pasta - pro citlivé zuby

Citlivé zuby na chlad, teplo, sladká či kyselá jídla vznikají nejčastěji v důsledku obnažení krčku zubu. Zuby mohou být navíc citlivé i na dotyk vláken zubního kartáčku. Zubní pasta pro citlivé zuby obsahuje látky napomáhající k uzavření kanálků na obnaženém povrchu zubu, kterými vedou impulsy k nervu nebo látky přímo snižující nervovou dráždivost. Citlivé zuby a obnažené krčky nepodceňujte a nechte své zuby vyšetřit. Naše dentální hygienistka Vám poradí, jak citlivé zuby ošetřit. Víte, že citivé zuby Vám můžeme díky moderní metodě bělení zubů používané v Alfadent bezpečně a rychle vybělit?

Darujte bělení zubů svým blízkým, přátelům, kolegům (darovací kupón)

Zubní pasta – na zubní kámen

Zubní kámen vzniká mineralizací zubního plaku. Zubní kámen Vám odstraní pouze dentální hygienistka nebo stomatolog. Zubní kámen nepředstavuje jen estetický problém, ale vede ke dráždění dásně a v jeho důsledku tak vzniká až paradentóza. Zubní pasta proti zubnímu povlaku zubní kámen spíše maskuje než léčí a brání dalšímu zhoršení.

Darujte bělení zubů svým blízkým, přátelům, kolegům (darovací kupón)

Zubní pasta – k bělení zubů

Bělící zubní pasta slouží k prodloužení výsledku bělení zubů. Napomáhá k odstranění nežádoucího zbarvení vzniklého např. pitím kávy nebo kouřením. Bělící zubní pasta funguje na principu abrazivních částic, které mechanicky odstraňují ze zubní skloviny pigmenty. Výběr správné bělící pasty a její použití Vám vysvětlí naše dentální hygienistka, společně s Desaterem Alfadent pro zdravý chrup.

Zubní pasta – pro děti

Zubní pasta pro děti má vhodnou příchuť (neměla by svádět k polykání) a malé množství fluoru. Děti, které polykají pastu s fluoridem, mohou mít na zubech matné bělavé skvrnky nebo také proužky. Tento nežádoucí jev se nazývá fluoróza. Správná a pravidelná dentální hygiena je u malých dětí klíčová, její nedodržování může způsobit zánět dásní. Naše dentální hygienistka Vaše děti citlivě naučí, jak si správně čistit zuby a dodržovat Desatero Alfadent pro zdravý chrup po celý život.